Mieliśmy przyjemność wspierać publikację badania przeprowadzonego przez 30% Club Poland wspólnie z UN Global Compact Network Poland, którego celem było znalezienie przyczyn niskiej reprezentacji kobiet na wyższych stanowiskach kierowniczych.
Publikacja wyników badania miała miejsce 6 marca 2023 r. podczas konferencji prasowej oraz prezentacji wraz z panelem dyskusyjnym. Wyniki badania pokazują, że jego uczestniczki chcą awansować. Zależy im na rozwoju zawodowym oraz rzadko odmawiają awansu. Na swojej ścieżce kariery napotykają one jednak liczne bariery oraz muszą mierzyć się z krzywdzącymi stereotypami. Ponad połowa respondentek wskazała, że ich płeć była przesłanką do gorszego traktowania, a wymagania stawiane kobietom były wyższe niż wobec ich kolegów na równorzędnych stanowiskach.
30% Club Poland to kampania społeczna na rzecz zwiększania różnorodności we władzach spółek, angażująca do działania osoby na najwyższych stanowiskach kierowniczych. Klub ma już 31 członków i członkiń, a grono to stale się powiększa. 30% Club Poland jest częścią globalnej kampanii 30% Club, która została zapoczątkowana w Wielkiej Brytanii w 2010 roku z celem osiągnięcia 30% udziału kobiet we władzach spółek z indeksu FTSE100.